August 02, 2009

Food! nom nom nom~

And so here comes my food post!

yay

*claps claps*

So this place is somewhere on Old Klang Road PJ opposite the wet market. And this place sells the yummiest steamed fish I’ve ever ate!

IMG_0790

The place

 IMG_0767

It was initially empty and then…

IMG_0785

Look at the amount of people there that filled up the place in minutes~!

48

And so we ordered. There’s:

fishes of 4 flavors in 3 sizes, (S,M,L)

-ginger (the pic is the medium one)IMG_0771

-tomyam

-sicap (i dunno how to explain what is this icon_lol )

-and ‘cheng’ steamed which is basically without any kicap or oyster sauce.

besides fish they also have te ka chor a.k.a. pig leg cooked with vinegar (sound so cacat in english) , bah kut teh, steamed otak-otak, taufoo, and veges.IMG_0772IMG_0775IMG_0778

Honestly I don’t know what fish do they use. Some unidentified fish but if I’m not wrong its freshwater fish. But you don’t have to worry about the smell and all cause they don’t smell.

The meat of the fish is very soft and the skin is jelly-like and I tell you it’s the awesomest fish I’ve ate!

And another thing I like is that they serve the rice in bowls with chopsticks and spoons! So when I eat I feel very chinese

54 

That I try eating without the spoon!

   IMG_0773  

IMG_0782

And look at my dad’s rice! eeee! Garlic maniac!

IMG_0779

Lookie how clean we sapu the fish! Bone also tada.

56

IMG_0780 

And it’s not really expensive also considering it’s in KL and all.

That day we ate came about RM54.90 for the four of us with 6 bowls of rice (yes we tambah nasi!) and drinks and side dishes.

 

IMG_0792

So if you wanna go there makan, here’s the address

Ah wang Bah Kut Teh

Batu 4 1/2, Jalan Kelang Lama

Kuala Lumpur

H.P.: 013-2282288 / 016-2341319

They open around 4.00-5.00pm around there and around  5 plus would be the right time cause after that it’ll be really full with humans and cars that you may have to wait for empty tables. But parking spaces are quite ok lah. At least they have adequate spaces around.

 

So do go and try if you wanna eat yummy yummy fishy!

23

Stephy-makan makan-nie

5 comments:

yoon see said...

Yum yum!
Next time come to klang and we go and eat out OK!

stephy-nie said...

I'm living in Klang wor. you too? ^^ when wanna go eat out? XD

kenwooi said...

haha simple yet nice food! the last time i went to klang for bah ku teh was this year's CNY.. lol so long ago..! =D

p/s: i've migrated my blog to wordpress, do relink, resubscribe or refollow coz the old Blogspot feed link is not usable anymore! =)

kenwooi.com

kenwooi said...

steamed fish.. i like! haha.. =D

kenwooi.com

stephy-nie said...

wa.. that's like months ago wor. XD okays ken will relink you ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails